- شنبه 8 اردیبهشت 1403
April 27, 2024

معاونت تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی

برگزاری سمینار کاربرد قانون برگزاری مناقصات در سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی



 برگزاری سمینار کاربرد قانون برگزاری مناقصات در سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی      

به همت معاونت تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی معاونت حقوقی رئیس جمهور و با حضور بیش از 300 نفر از مدیران و کارشناسان بخشهای عمومی و خصوصی کشور برگزار شد: برگزاری سمینار کاربرد قانون برگزاری مناقصات در سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی



🔸اداره کل آموزش معاونت تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی معاون حقوقی رئیس جمهور، سمینار آموزشی «کاربرد قانون برگزاری مناقصات در سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی» را بر اساس محورهای مهم و مورد شناسایی معاونت هماهنگی و برنامه‌ریزی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی معاونت حقوقی ریاست جمهوری در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار کرد.

🔸در آغاز این کارگاه  علی نقوی، رییس کمیسیون احداث و امور مهندسی اتاق ایران و سپس هادی عبادی، معاون هماهنگی و برنامه ریزی امور حقوقی دستگاه های اجرایی معاونت حقوقی رئیس جمهور به ایراد سخنرانی پرداختند. 

🔸رییس کمیسیون احداث و خدمات مهندسی اتاق ایران گفت: بعد از فعالیت چندساله کمیسیون احداث و خدمات مهندسی اتاق ایران، شاهد هستیم که تعامل خوبی بین بخش خصوصی و دولت برقرار شده و تلاش خواهیم کرد که این فضا تقویت شده و ادامه یابد.

🔸دکتر عبادی نیز در سخنان خود بر ضرورت ثبات در فضای سرمایه‌گذاری و ایجاد فضای قابل‌اعتماد و شفاف در این شاخه از فعالیت اقتصادی تأکید کرد و «قانون برگزاری مناقصات» را دارای ظرفیتهای خوبی در ارجاع کار قراردادهای مشارکت و سرمایه‌گذاری دانست. 

🔸در ادامه‌ شهرام حلاج، مدرس معاملات بخش عمومی، طی دو جلسه‌ی آموزشی، نخست به مبانی توسعه و تحولات ذهنی برای مشارکت در فرایند توسعه اشاره کرد و سپس اصطلاحات پایه‌ بحث را از طریق نمایش نمودارها و جداولی تبیین کرد.

🔸حلاج همچنین مفاهیمی مانند «مشارکت عمومی و خصوصی» و ارکان آن را معرفی و نیز مبحث مواعد زمانی و برنامه‌ی زمانی مناقصه در مناقصات ساده و نیز پیچیده را تشریح کرد.

🔸در انتها  فرهاد بیات پژوهشگر حقوق کسب و کار به جمع‌بندی مباحث مطرح شده در این دو کارگاه پرداخت و تصریح کرد که طریق مشروع و نیز مطلوب برای تشکیل قراردادهای سرمایه‌گذاری یا مشارکت بخش خصوصی، «قانون برگزاری مناقصات» مصوب سال 1383 در مجلس شورای اسلامی است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

نظرات

نظر شما

اخبار مرتبط